Fotó: Sarkadi Péter

podcast

Szabadítsuk fel a járdákat!

2020. október 28.

A helyi lakosok a Palotanegyedben is szinte ingyen parkolhatnak. Mit szólnának az autósok évi 57000 forint díjhoz? És mit szólnának az autó nélküliek, akik nem kapnak semmilyen támogatást, cserébe szívják mások kipufogógázát?

Zöld és szociális szempontból is tarthatatlan, hogy közterületeink döntő többségéről az autók kiszorítják az embereket, ráadásul szinte ingyen használják a lakók a köz területét. Abban nincs vita, hogy több autómentes, zöld felület kellene pl. a Palotanegyedben is, ám az már megosztja az embereket, hogy az itt lakók mennyit fizessenek a közterületi parkolásért.

A mostani évi 2000 forint jelképes, gyakorlatilag ingyenes parkolás felülbírálása egyre égetőbb kérdés. Igen ám, de mennyi legyen az új összeg? Mire használják az így összejövű pénzt a kerületi önkormányzatok. Ötletből nincs hiány.   A Levegő munkacsoport több belső budapesti kerület polgármesteréhez írt petíciót, melyhez várja az aláírásokat. A VIII-kerületiről itt olvashat.

Mint írják: Budapest legszennyezettebb, legkisebb zöldterülettel rendelkező kerületeiben több milliárd forintos támogatást kapnak az autójukat közterületen tartók, amíg az autóval nem rendelkező többség semmiféle támogatásban nem részesül. Ha a VIII. kerületben élsz, most üzenhetsz a Képviselő-testületnek egy igazságosabb és környezetbarátabb támogatási rendszer kialakításáért.
A Levegő Munkacsoport kampányáról Lukács András, a zöld szervezet elnöke mesél a podcast első felében.

A Belső Ferencváros és a Palotanegyed parkolási szempontból is nagyon hasonló. Józsefvárosban már elindult valami ,hiszen a  C8 azaz a Civilek Józsefvárosért civil szervezet a parkolással kapcsolatban egy 10 pontos javaslatcsomagot dolgozott ki. Ennek egyik eleme, hogy a Palotanegyedben 57000 Ft. lenne a helyiek éves parkolási díja, elkerülhetetlen lenne az egységes parkolás Budapesten, lakásonként csak egy személygépkocsira lehessen kedvezményes parkolást igényelni,  legyenek zónák, és ne az egész kerületre lehessen olcsó parkolást használni a lakosoknak, jobban használjuk ki a mélygarázsokat stb.
A podcast második felében a konkrétumokról a Rádió9 részéről Borbás Gabriella beszélgetett a C8 aktivistájával: Somogyi Gáborral.

« vissza